Pokaż pełną wersję : [Drewnojady]
witam, mam pytanko: zakupiłem na allegro pokarm dla mojego ptasznika białokolankowego L9. będzie to ok 60 drewnojadów. od razu mówię, że jestem w tej kwestii laikiem, ale to chyba nie będzie trudne do stwierdzenia... tzn. w ogóle w materii pajączków, bo ten jest mój pierwszy.. ok, wracając do tematu - gdzie ja mam te drewnojady przechowywać? wcześniej karmilem go pinkami, ktore moglem trzymac w lodowce. a jak jest z tymi robalami? i jak długo te robaczki będą spożywalne, tzn. ile można je przechowywać, żeby się nie przetworzyły?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=167873862
Tagi // Dajmon
plastek81
19-02-2007, 16:27
Nie powiem ci dokładnie jak długo będziesz je miał w formie larwalnej ponieważ będą liniały kilka razy zanim zmienią postać w formę poczwarki. Ja moje trzymam na podłodze z paneli w rogu blisko ściany. Mają chłodno i utrzymują taką formę kilka miesięcy. Nawet jak się przepoczwarzą to nic nie szkodzi bo po jakimś czasie będą z nich żuczki którymi też możesz skarmiać pająka.
czyli jakieś 2 miesiace (bo na tyle przewiduje ich ilość) powinny mi spokojnie przetrwać, prawda? :)
a tak w ogóle to dzięki za szybką odpowiedź. ja i mój pająk jesteśmy Ci wdzięczni. :)
Polecam ci pudełko plastikowe takie z marketu na żywność :] o powierzchni dna ok. 25x15 cm, na spód trochę torfu jakieś 3-4 cm, spróchniałe drewno liściaste na pewno znajdziesz np. w Kapturskim:] (porządnie spróchniałe kawałki drewna dające się łatwo rozrywać na strzępy) i to na torf , dość sporo, dbaj o wilgotność, ale nie przesadzaj z nią, co jakieś 3 dni nawilż próchno, możesz wrzucać obierki od jabłek itp.(praktycznie wszystkie odpadki ze stołu), tylko też z umiarem żeby syfu nie było, zrób dobrą wentylację na wieczku i na ściankach, wtedy nie będzie brzydkiego zapachu, trzymaj w temperaturze pokojowej, będziesz miał własną hodowlę i cały czas dostęp do pokarmu.
kamis1987
19-02-2007, 18:44