Pokaż pełną wersję : Lasiodora parahybana
karolus_666
12-02-2008, 12:52
Witam, mam 2 pytania odnośnie tego gatunku, szukałem sam na nie odpowiedzi ( nie chce zaśmiecać forum :D ) ale nie znalazłem :confused: mianowicie, mój ptasznik zbliża się do wylinki, tak mi sie przynajmniej wydaje gdyż jestem początkującym terrarystą, poczerniał mu odwłok już prawie w 100%, wracając do pająka pytania moje brzmią : jak długo pająk może nie jeść, mój nie przyjmuje pokarmu od 2 tygodni, albo lepiej a dwa to czy potrzebne mu w "terrarium" jakieś specjalne wyposażenie, które pomaga w przewróceniu się na grzbiet np kamień lub konar czy pająk poradzi sobie jakoś sam? Jest on teraz w stadium L4 to już mój drugi pająk, pierwszy niestety miał "diskinetic syndrome" - tak wynikło z moich dłuuuuuugich obserwacji - aczkolwiek moge sie mylic :p - obejrzałem mase artykułów na ten temat - zainteresowanym tym przypadkiem chętnie wyślę filmik na maila, pozdrawiam Karol
//Nazwy gatunków piszemy z małej litery. Np. Brachypelma smithi (Brachypelma - rodzaj [Litera wielka], smithi - gatunek [litera mała] - Kazio
To ile ptasznik nie będzie przyjmował pokarmu zależy od niego a także od warunków w jakich jest trzymany - wyższa temperatura to szybszy metabolizm co za tym idzie pająk szybciej wylinieje. Sam się napewno nie zagłodzi a jeżeli poczerniał to zbliża się wylinka. Nie ma się czym przejmować ;).
Do tego aby przewrócić się nie plecy ptasznik nie potrzebuje żadnych dodatkowych rzeczy, sam sobie poradzi.
Sebastian Ś.
12-02-2008, 12:57
Nie potrzeba żadnego wyposażenia,żeby pająk mógł sie przewrócić na plecy.Robi to sam bez żadnej pomocy.Ptasznik przed linieneim może pościć sporo czasu.2 tygodnie to nic nadzwyczajnego.Pozdrawiam.
// Ortografia, Raphael
Witaj ;)
Ptasznik, gdy zbliża się do wylinki, tak jak już wspomniałeś czernieje mu odwłok, jednak nie tylko. Są jeszcze inne objawy, wskazujące na nadejście wylinki:
-Osowiałość
-Zabarykadowanie się w kryjówce
-Nie przyjmowanie pokarmu