PDA

Pokaż pełną wersję : [H. polysticus & T. serrulatus] Proszę o info.

Drakam
04-08-2007, 16:32
Chciałbym kupić jednego z tych skorpów, choć nie wiem, czy to dobry pomysł, bo mam tylko dośwadczenie z ptasznikami (z Poe i innymi piorunami :D ). Chciałbym byście mi powiedzieli, czy skorpy te są trudne w hodowli, czy mają jakieś specjalne wymogi i do jakich ptaszników można porównać ich jad. I mam jeszcze pytanie, czy Hottentotta polysticus jest również partogenetyczna jak Hottentotta hottentotta? Tylko nie zacznijcie pisać postów, że jestem debilem bo nie mam zielonego pojęcia (co wogóle nie jest prawdą) o skorpach i odrazu chcę jakiegoś diabła i że powinienem sobie odpuścić. Takie posty mam w poważaniu.

Sad_Mad
04-08-2007, 16:44
Nie mialem tych skorpow, ale sporo sie o nich naczytalem, tak wiec moja wiedza jest tylko teoretyczna :).

Z tych dwoch skorpow polecam raczej Hotke (jesli naprawde Ci tak zalezy na zaczynaniu od tych skorpionow- ja tego raczej nie polecam ;)):

1. Oba maja straszliwie mocny jad.
Jego jad jest zdecydowanie mocny, odnotowano już śmiertelne wypadki spowodowane ukłuciem tego skorpiona.
To o Titusie.

Opisu tej Hotki tam nie ma, ale wiadomo ze cala ta rodzina jest potwornie jadowita :).

2. Oba skopiony bardzo szybkie i zwykle bardzo agresywne, ale Titus jest dodatkowo nadrzewny, tak wiec lepiej sie wspina, co moze ulatwic ewentualna ucieczke, czy atak na reke.

3. Utrudnieniem w hodowli Titusa jest koniecznosc utrzymania wysokiej, a Hotki niskiej, wilgotnosci. Hotka do tego potrzebuje wyzszych temperatur w dzien i sporych spadkow temperatury. Mozesz w jej przypadku korzystac z TEGO (http://www.scorpionidae.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=30) opisu, gdyz warunkow wymagaja praktycznie identycznych.

4. Wg. mnie skorpiony te sa mocniej jadowite od wszystkich ptasznikow, wiec nie ma gatunku do porownania ;).

5. Hottentotta polysticus nie jest partenogenetyczna.