PDA

Pokaż pełną wersję : [3 kądziołki]

Krzyżaku
22-08-2007, 22:19
Witam!
Mój kolega "Davidzio" zakładał już temat na arachnea w sprawie 3 kądziołków przędnych u swojego N.coloratovilosus martwił się czy to będzie przeszkadzać pająkowi np. w linieniach, jednak pająk rośnie łądnie i ciągle ma te trzy kądziołki.

Oto fota: http://images30.fotosik.pl/67/7cb97cf0fc554956m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cb97cf0fc554956.html)

I w sprawie tej mutacji mam kilka pytań:
Co może być przyczyną takiej mutacji?
Czy geny odpowiadające za 3 kądziołek mogą zostać przekazane "dzieciom" tego pająka? Czy jeśli "dzieci" nie wykarzą takiej cechy mogą ją wykazać "wnuki" ?
Czy ta mutacja może doprowadzić do śmierci pająka?

Jimi Hendrix
22-08-2007, 23:57
Zły dział.
1) możliwa krzyżówka jakiś osobników
2) Tak
3) Może lecz nie musi. Ale możliwe jest to że skróci żywotność pająka.

KamiLisu
23-08-2007, 00:43
Nie znam się na genetyce ale sądzę że nie skróci żywtności pająk przywyknie do trzech kądziołków i powinien rozwijać się w prawidłowy sposób.

Jimi Hendrix
23-08-2007, 00:45
Nie znam się na genetyce ale sądzę że nie skróci żywtności pająk przywyknie do trzech kądziołków i powinien rozwijać się w prawidłowy sposób.

Może lecz nie musi. :wink:

Booster
23-08-2007, 01:12
Jimi Hendrix co masz na mysli mowiac o krzyzowce osobnikow? Nie bradzo rozumiem o co Ci chodzi.

Krzyżaku
23-08-2007, 10:03
1) możliwa krzyżówka jakiś osobników

Sądzę że powstawanie hydryd u Nhandu sp. jest mało prawdopodobne, przynajmniej ja się z takim czymś niespotkałem.
A czy przyczyną tej mutacji może być np. chów wsobny ?

Twardy
23-08-2007, 12:42
chów wsobny?
owszem, ale niekoniecznie
może to być mutacja pnktowa, spontaniczna- wystapiła i już
czy moze mieć ją potomstwo? z racji definicji samego pojęcia mutacji jest to możliwe
co do zmiejszenia żywotności pająka to uważam, że coś takiego w naturze owszem w jakiś sposób by mogło obniżyć żywotność, ale w warunkach sztucznych raczej nie